Πήραμε την άδεια, φορτώσαμε το αυτοκίνητο, είμαστε έτοιμοι για την απόδραση του καλοκαιριού. Πριν από οποιαδήποτε ταξίδι μας με αυτοκίνητο πρέπει να ελέγξουμε το αυτοκίνητό μας (υγρά, ελαστικά, ηλεκτρολογικά) και φυσικά, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ακολουθούμε τους βασικούς κανόνες οδικής συμπεριφοράς.

Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών μας συμβουλεύει:

· Φοράμε, πάντοτε. τη ζώνη ασφαλείας, όταν οδηγούμε και εμείς και οι συνεπιβάτες μας.

· Εφαρμόζουμε, πιστά, τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.).

· Τα παιδιά είναι, πάντα, στο πίσω κάθισμα, στο ειδικό καθισματάκι, δεμένα με τις ζώνες ασφαλείας.

· Όταν ταξιδεύουμε, με το αυτοκίνητό μας, σε περιοχές που δε γνωρίζουμε, ας είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και ας μην αναπτύσσουμε μεγάλες ταχύτητες. Ας μην ξεχνάμε τον κίνδυνο των τροχαίων ατυχημάτων.

· Αν οδηγούμε πολλές ώρες, πρέπει να κάνουμε συχνές στάσεις (τουλάχιστον κάθε δύο ώρες) και να καταναλώνουμε άφθονα υγρά.

· Οι στάσεις πρέπει να γίνονται, σε Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) ή στους ειδικούς χώρους στάθμευσης, που υπάρχουν, στο οδικό δίκτυο.

· Αν σταματήσουμε, σε κάποιο κατάστημα, για να «τσιμπήσουμε» κάτι, πρέπει να προσέξουμε:

  • Οι σαλάτες πρέπει να διατηρούνται, σε ειδικές βιτρίνες – ψυγεία.
  • Τα κρύα σάντουιτς να διατηρούνται, στο ψυγείο. o Τα ψυγεία δεν πρέπει να είναι εκτεθειμένα, στον ήλιο.
  • Τα ζεστά σάντουιτς ή μικρογεύματα (τυρόπιτες κ.λπ.) διατηρούνται, σε θερμοκρασίες, πάνω από 60o C.
  • Τα κρέατα πρέπει να είναι καλοψημένα.
  • Πρέπει να υπάρχουν τιμοκατάλογοι, στο χώρο του καταστήματος.

· Ο κλιματισμός μας βοηθάει να κάνουμε πιο ξεκούραστο ταξίδι. Προσοχή, όμως, στις μεγάλες διαφορές θερμοκρασίας εσωτερικού χώρου του αυτοκινήτου, με το περιβάλλον. Πριν το τέλος του ταξιδιού ή πριν κάνουμε κάποια «στάση», προσαρμόζουμε τη θερμοκρασία του εσωτερικού του αυτοκινήτου με τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος.

· Εάν επιλέξουμε να ενοικιάσουμε αυτοκίνητο, πρέπει, πρώτα, να κάνουμε μια έρευνα αγοράς, για να μάθουμε τιμές, όρους και τυχόν προσφορές.

· Όταν υπογράφουμε τη σύμβαση ενοικίασης, προσέχουμε:

  • Τι υποχρεώσεις αναλαμβάνουμε, σε περίπτωση ατυχήματος.
  • Τι θα καλύψει η ασφαλιστική εταιρία, σε περίπτωση ατυχήματος και τι θα πληρώσουμε εμείς.
  • Πως παραλαμβάνουμε και πως παραδίδουμε το όχημα.
  • Πως χρεωνόμαστε (με τη μέρα, με τα χιλιόμετρα κ.λπ.).
  • Αν μπορούμε να ταξιδέψουμε, εκτός συνόρων.
  • Αν πρέπει να επιστρέψουμε το αυτοκίνητο, με γεμάτο ντεπόζιτο.

Πηγή: ΚΕ.Π.ΚΑ. - Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (Βασ. Ηρακλείου 32, 54624 Θεσσαλονίκη), Τηλ.: 2310233333, email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., http://www.kepka.org

Ένα portal γεμάτο ταξίδια! Διαβάστε αφιερώματα, ανακαλύψτε προσφορές και κάνετε κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων & ξενοδοχείων μέσα από τις καλύτερες προτάσεις διακοπών!

-----------------------------------------------

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο website με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του διαχειριστή του portal www.travelpassion.gr