Ακύρωση ή καθυστέρηση πτήσης; Μάθε τα δικαιώματά σουΕίσαι έτοιμος να ταξιδέψεις και σε βλέπεις Cancelled στον πίνακα ανακοινώσεων; Περιμένεις επί ώρες στο αεροδρόμιο να σου ανακοινώσουν πότε θα αναχωρήσεις; Έχεις βρεθεί στη θέση όλων εκείνων που αναγκάστηκαν να παραμείνουν εγκλωβισμένοι σε ένα αεροδρόμιο λόγω της ηφαιστειακής τέφρας; Μάθε τα δικαιώματά σου και τι μπορεί να διεκδικήσεις από την αεροπορική εταιρία.

 

Η Ευρωπαϊκή Ένωση θέσπισε ένα σύνολο δικαιωμάτων, για να εξασφαλίσει την ορθή αντιμετώπιση των επιβατών, που ταξιδεύουν αεροπορικώς. Τα δικαιώματά μας ισχύουν τόσο, για τις προγραμματισμένες, όσο και για τις έκτακτες πτήσεις (συμπεριλαμβανομένων των αεροπορικών μεταφορών, που εντάσσονται σε κάποιο πακέτο διακοπών). Επίσης, η νομοθεσία, που προστατεύει τα δικαιώματά μας, εφαρμόζεται όχι μόνο στους επιβάτες, οι οποίοι αναχωρούν από αεροδρόμιο το οποίο βρίσκεται, σε κράτος- μέλος, αλλά επίσης, εφόσον η αεροπορική εταιρεία, η οποία πραγματοποιεί την πτήση, είναι κοινοτικóς αερομεταφορέας, και στους επιβάτες, οι οποίοι αναχωρούν, από τρίτη χώρα, προς κράτος μέλος.

Ακύρωση – Ματαίωση Πτήσης

Όποτε ακυρώνεται η πτήση μας, η αεροπορική εταιρεία οφείλει να μας προσφέρει:

  • - Την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου μας και την επιστροφή μας, με δωρεάν πτήση, στο αρχικό σημείο αναχώρησης, ή τη δυνατότητα μεταφοράς, στον τελικό μας προορισμό. Εμείς επιλέγουμε.

  • - Γεύματα και αναψυκτικά, κατάλυμα σε ξενοδοχείο, όπου αυτό είναι απαραίτητο (συμπεριλαμβανομένης της μεταφοράς, από και προς το ξενοδοχείο) και επικοινωνιακές διευκολύνεις.

Η αεροπορική εταιρεία έχει την υποχρέωση να μας αποζημιώσει, με τα ποσά, που αναφέρονται, για την άρνηση επιβίβασης.

Το δικαίωμα της αποζημίωσης δεν ισχύει, όταν ο αερομεταφορέας:

  • - Μας έχει ειδοποιήσει, για τη ματαίωση τουλάχιστον 2 εβδομάδες, πριν την προγραμματισμένη αναχώρηση.

  • - Μας έχει ενημερώσει 1 και 2 εβδομάδες πριν, και μας έχει δώσει τη δυνατότητα μεταφοράς, με άλλη πτήση, η οποία δεν αναχωρεί νωρίτερα των δύο ωρών, από την προγραμματισμένη αναχώρησή μας και δε φτάνει, στον προορισμό μας, πέραν των τεσσάρων ωρών, από την προγραμματισμένη άφιξή μας.

  • - Μας έχει ενημερώσει, σε χρονικό διάστημα μικρότερο των 7 ημερών και η εναλλακτική πτήση, που προτείνεται αναχωρεί το πολύ μία ώρα νωρίτερα, από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησής μας και φτάνει στον τελικό μας προορισμό, το πολύ δύο ώρες, από την προγραμματισμένη άφιξή μας.

  • - Μπορεί να αποδείξει ότι η ματαίωση οφείλεται, σε έκτακτες περιστάσεις ή καταστάσεις ανωτέρας βίας, οι οποίες δεν ήταν δυνατό να προβλεφθούν. Τέτοιες καταστάσεις είναι, για παράδειγμα και όχι αποκλειστικά: Δυσμενείς καιρικές συνθήκες, Απεργία εργαζομένων

Οι αποζημιώσεις ή οι επιστροφές πρέπει να καταβληθούν, εντός 7 ημερών, διαφορετικά πρέπει να παραπονεθούμε, αμέσως, στην αεροπορική εταιρεία, που εκτελεί την πτήση.

Οι αεροπορικές εταιρίες δεν αποζημιώνουν, για αντικείμενα αξίας, που έχουμε, στις αποσκευές μας, π.χ. κοσμήματα, φωτογραφικές μηχανές, κάμερες κ.λπ. Αυτά τα αντικείμενα πρέπει να τα μεταφέρουμε, στις χειραποσκευές μας. Αν, όμως, πρέπει οπωσδήποτε να τα παραδώσουμε, για μεταφορά, πρέπει να συμπληρώσουμε την «ειδική δήλωση», στον έλεγχο εισιτηρίων, πριν την παράδοση των αποσκευών μας.

Μεγάλες καθυστερήσεις

Εάν υπάρξει καθυστέρηση της πτήσης

  • 2 και πλέον ώρες, για πτήσεις, κάτω από 1500 χλμ.,

  • 3 και πλέον ώρες, για πτήσεις, άνω των 1.500 χλμ., εντός της Ε.Ε.

  • 3 και πλέον ώρες, για πτήσεις, μεταξύ 1500 και 3500 χλμ., εκτός Ε.Ε.

  • 4 και πλέον ώρες, για πτήσεις πάνω από 3500 χλμ., εκτός της Ε.Ε.,

η αεροπορική εταιρεία οφείλει να μας παράσχει γεύματα και αναψυκτικά και επικοινωνιακές διευκολύνεις.

Εάν η αναχώρηση αναμένεται να πραγματοποιηθεί την επόμενη μέρα, δικαιούμαστε διανυκτέρευση, σε ξενοδοχείο, για μία ή περισσότερες νύχτες και δωρεάν μεταφορά μας, στο ξενοδοχείο.

Εάν η καθυστέρηση είναι μεγαλύτερη των 5 ωρών, η αεροπορική εταιρεία έχει την υποχρέωση να μας προσφέρει τη δυνατότητα επιστροφής του αντιτίμου του εισιτηρίου, για το μέρος του ταξιδιού, που δεν πραγματοποιήθηκε.

Εάν πιστεύουμε ότι δεν τηρήθηκε ο νόμος, πρέπει να έλθουμε, σε επαφή με το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών (Τηλ. Κέντρο: 210 6508000) ή την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α., Τηλ. Κέντρο: 210 8916000).

Και, φυσικά, για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες, ας απευθυνθούμε στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τηλ. 2310-233333, ώρες 09:00 – 14:30.

Πηγή: ΚΕ.Π.ΚΑ. - Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, Βασ. Ηρακλείου 32 – 54624 – Θεσσαλονίκη – Τηλ.: 2310233333 – 2310269449. Κέντρο Εξυπηρέτησης Καταναλωτών: 801-11-17200, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. - http://www.kepka.org

Ένα portal γεμάτο ταξίδια! Διαβάστε αφιερώματα, ανακαλύψτε προσφορές και κάνετε κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων & ξενοδοχείων μέσα από τις καλύτερες προτάσεις διακοπών!

-----------------------------------------------

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο website με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του διαχειριστή του portal www.travelpassion.gr