Δικαιώματα Επιβατών

Πρόκειται να ταξιδέψετε αεροπορικώς; Φροντίστε πρώτα να ενημερωθείτε για τα δικαιώματά σας. Αν και η Ένωση έχει ήδη εγκρίνει νομοθεσία για την προστασία των αεροπορικών επιβατών, πρέπει και οι ίδιοι οι επιβάτες να γνωρίζουν και να διεκδικούν τα δικαιώματά τους.

Οι αερομεταφορείς έχουν νομική υποχρέωση να σας ενημερώσουν σχετικά με ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΑΣ. Για περισσότερες πληροφορίες Καλέστε ατελώς από οπουδήποτε στην ΕΕ κατά τις ώρες λειτουργίας (εργάσιμες ημέρες, 9.00 –18.30 — ώρα Κεντρικής Ευρώπης) τον αριθμό: 00 800 6 7 8 9 10 11

Μειωμένη κινητικότητα

Τα άτομα με αναπηρία και οι επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα προστατεύονται από τις διακρίσεις και από τις 26 Ιουλίου 2008 μπορούν να βασίζονται στην παροχή κατάλληλης βοήθειας (υπό ορισμένες προϋποθέσεις) προς διευκόλυνση της μετακίνησής τους σε όλους τους αερολιμένες της ΕΕ.

Ταυτότητα του αερομεταφορέα

Πρέπει να είστε ενημερωμένοι, εκ των προτέρων, για την ταυτότητα του αερομεταφορέα που εκτελεί την πτήση σας. Οι αερομεταφορείς που κρίνονται μη ασφαλείς τίθενται υπό απαγόρευση ή περιορισμό εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κατάλογος αυτών των αερομεταφορέων υπάρχει στη διεύθυνση: http://air-ban.europa.eu.

Ευθύνη αερομεταφορέων

Οι αερομεταφορείς μπορεί να θεωρηθούν υπεύθυνοι για ζημίες που είναι αποτέλεσμα καθυστερήσεων (με όριο ± 4 800 EUR), για φθορά και απώλεια αποσκευών (με όριο ± 1 200 EUR) και για τραυματισμό ή θάνατο σε δυστύχημα. Ωστόσο, οι αερομεταφορείς δεν είναι υπεύθυνοι εάν έχουν λάβει όλα τα εύλογα μέτρα για να αποφευχθούν οι ζημίες ή ήταν αδύνατο να λάβουν αυτά τα μέτρα.

Παροχή βοήθειας από τους αερομεταφορείς
Ανάλογα με τις συνθήκες, εάν δεν σας επιτραπεί η επιβίβαση ή η πτήση σας ματαιωθεί ή καθυστερήσει, μπορεί να δικαιούστε παροχή βοήθειας (διατροφή, διευκολύνσεις επικοινωνίας και διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο εάν χρειαστεί). Σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης ή ματαίωσης, μπορεί να σας προσφερθεί η επιλογή να συνεχίσετε το ταξίδι σας ή να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου. Περισσότερες πληροφορίες και κατάλογος των εθνικών αρχών που είναι αρμόδιες για την προάσπιση αυτών των δικαιωμάτων διατίθενται στη διεύθυνση: http://apr.europa.eu.
Δικαιώματα Επιβατών
Οργανωμένες διακοπές

Οι πράκτορες οργανωμένων ταξιδίων πρέπει να παρέχουν ακριβείς πληροφορίες σχετικά με τις διακοπές για τις οποίες έχει γίνει κράτηση, να συμμορφώνονται με τις συμβατικές υποχρεώσεις και να προστατεύουν τους επιβάτες σε περίπτωση αφερεγγυότητας ή πτώχευσης του διοργανωτή.

Άρνηση επιβίβασης

Μπορεί να δικαιούστε αποζημίωση από 125 έως 600 EUR ανάλογα με την απόσταση πτήσης και τις καθυστερήσεις που υποστήκατε λόγω της μεταφοράς σας με άλλη πτήση.

Μεγάλες καθυστερήσεις

Μπορείτε να ζητήσετε επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου σας εάν η καθυστέρηση υπερβαίνει τις πέντε ώρες, αλλά μόνο εάν αποφασίσετε να μην ταξιδέψετε.

Ματαίωση

Δικαιούστε χρηματική αποζημίωση, εκτός εάν είχατε ενημερωθεί 14 ημέρες πριν από την πτήση, ή μεταφερθήκατε με άλλη πτήση εντός σύντομου χρονικού διαστήματος από την αρχική ώρα πτήσης σας, ή ο αερομεταφορέας μπορεί να αποδείξει ότι η ματαίωση προκλήθηκε από έκτακτες περιστάσεις.

Άλλου είδους βοήθεια από τον αερομεταφορέα;

Ανάλογα με την περίπτωση, αν δεν σας επιτραπεί επιβίβαση ή αν η πτήση σας ακυρωθεί ή καθυστερήσει, δικαιούστε βοήθεια (σίτιση, πρόσβαση σε επικοινωνία και διανυκτέρευση, αν χρειαστεί). Στην περίπτωση άρνησης επιβίβασης ή ακύρωσης της πτήσης, ειδικότερα, έχετε δυνατότητα να επιλέξετε ή τη συνέχιση του ταξιδιού σας ή την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου σας.

Αν και οφείλουμε να ζητάμε την τήρηση αυτών των δικαιωμάτων μας, αντίθετα, σε θέματα ασφάλειας η κατάσταση δεν ελέγχεται από εμάς. Και στην περίπτωση αυτή, η ΕΕ ανέλαβε τις ευθύνες της και δημοσίευσε κοινοτικό κατάλογο Englishfrançais όλων των αεροπορικών εταιρειών που κρίνονται ανασφαλείς και στις οποίες απαγορεύεται, ή επιτρέπεται μόνον υπό όρους, η είσοδος στον εναέριο χώρο της ΕΕ. Επιπλέον, δεν θα πρέπει να έχετε καμία αμφιβολία σχετικά με το ποιος είναι ο αερομεταφορέας σας, καθώς βάσει των ίδιων κανόνων αεροπορικής ασφάλειας της ΕΕ, ο ταξιδιωτικός σας πράκτορας πρέπει να σας ενημερώνει το συντομότερο δυνατό για την ταυτότητα του αερομεταφορέα που θα πραγματοποιήσει την πτήση σας.


Πηγή:
http://ec.europa.eu/news/transport, © Ευρωπαϊκές Κοινότητες, 1995-2009

Ένα portal γεμάτο ταξίδια! Διαβάστε αφιερώματα, ανακαλύψτε προσφορές και κάνετε κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων & ξενοδοχείων μέσα από τις καλύτερες προτάσεις διακοπών!

-----------------------------------------------

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο website με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του διαχειριστή του portal www.travelpassion.gr