Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών μας ενημερώνει για το τι πρέπει να προσέχουμε για την Πώληση αεροπορικών εισιτηρίων μέσω ισοτόπωνΑπό το Σεπτέμβριο του 2007, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε έρευνα, σε 137 ιστοτόπους αεροπορικών εταιριών, για να διαπιστώσει εάν τηρούν τη νομοθεσία, για την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών, στις πωλήσεις εισιτηρίων on-line. Σκοπός της Ε.Ε. ήταν η καταπολέμηση της παραπλανητικής διαφήμισης και των αθέμιτων πρακτικών πώλησης.

Στην πρώτη φάση της έρευνας, επισημάνθηκαν προβλήματα, τα οποία διορθώθηκαν, άμεσα, σε 115 από τους 137 ιστοτόπους. Το Μάρτιο του 2009, διεξήχθη ένας νέος έλεγχος, στους 7 σημαντικότερους ιστοτόπους αεροπορικών εταιριών, που καλύπτουν τα 27 κράτη-μέλη, 67 πιο σημαντικές αεροπορικές εταιρίες και περίπου 339 εκατομμύρια επιβάτες.

Ο έλεγχος διεξήχθη, με τη μέθοδο "mystery shopping". Δηλαδή ο ελεγκτής, χωρίς να δηλώνει την ιδιότητα του, υποκρίνεται τον αγοραστή και αγοράζει κάποιο αγαθό, από κάποια εταιρία. Κατά τη διάρκεια της συναλλαγής, εντοπίζει τυχόν προβλήματα, τα οποία καταγράφει και αναφέρει, στον υπεύθυνο της έρευνας. Οι ιστότοποι ελέχθησαν, σε 14 σημεία, τα οποία είχαν εγκριθεί, προηγουμένως, από τον κλάδο των αερομεταφορών.

52, από τις 67 εταιρίες, που ελέχθησαν, έλαβαν πιστοποιητικό «καλής υγείας» και δεσμεύτηκαν να εξακολουθήσουν να εφαρμόζουν τις ίδιες πρακτικές. Οι υπόλοιπες εταιρίες ξεκίνησαν διαβουλεύσεις, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και δεσμεύτηκαν να διορθώσουν τα προβλήματα και τις ελλείψεις, που τους επισημάνθηκαν.

Τα αποτελέσματα της έρευνας δημοσιεύονται, παρακάτω, στους δύο πίνακες.

Αεροπορικές εταιρείες, που πληρούν όλα τα πρότυπα του «τσεκ-απ»

και αναλαμβάνουν τη δέσμευση να διατηρήσουν τους ιστοτόπους τους, στα ίδια επίπεδα.

Air Malta, Blue1, Bmi, Bmibaby, Estonian Air, Finnair, Iberia, Malmo Aviation, SAS, Sata Air Acores, Sata International, Spanair, TAP, Tarom, TUIfly, Virgin Atlantic

Αεροπορικές εταιρείες, που παρείχαν δεσμεύσεις ότι τα προβλήματα, που επισημάνθηκαν, κατά το «τσεκ-απ»,

έχουν, ήδη, αντιμετωπιστεί ή θα αντιμετωπιστούν, άμεσα, προκειμένου να διασφαλισθεί η πλήρης τήρηση όλων των προτύπων


Adria Airways, Aegean Airlines, Aer Arann, Aer Lingus, Air Berlin, Air Europa, Air One, Alitalia, Austrian Airlines, Binter Canarias, Blue Air, Brussels Airlines, Bulgaria Air, Carpatair, Cimber Sterling, Condor, Cyprus Airways, Cyprus Turkish Airlines, Czech Airlines, Delta Air Lines, EasyJet, Finncomm Airlines, Flybe, LOT, Lufthansa, Luxair, Malev Hungarian Airlines, Meridiana Air, Norwegian Air Shuttle, Pegasus Airlines, Ryanair, Skyways, Swiss, transavia.com, VLM Airlines, WizzAir

Πηγή: ΚΕ.Π.ΚΑ (Βασ. Ηρακλείου 32– 54624 – Θεσσαλονίκη – Τηλ.: 2310233333 – 2310269449 – Fax: 2310242211,Κέντρο Εξυπηρέτησης Καταναλωτών: 801-11-17200, http://www.kepka.org/) και Ευρωπαϊκή Επιτροπή


Ένα portal γεμάτο ταξίδια! Διαβάστε αφιερώματα, ανακαλύψτε προσφορές και κάνετε κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων & ξενοδοχείων μέσα από τις καλύτερες προτάσεις διακοπών!

-----------------------------------------------

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο website με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του διαχειριστή του portal www.travelpassion.gr