Ποια είναι τα δικαιώματά μου όταν ταξιδεύω με το λεωφορείο;Αν επιλέξουμε να ταξιδέψουμε με λεωφορείο, μπορούμε να ταξιδέψουμε είτε με λεωφορεία του Ο.Σ.Ε. είτε με λεωφορεία των ΚΤΕΛ. Και στις δυο περιπτώσεις, έχουμε κάποια δικαιώματα, και καλό θα ήταν να τα γνωρίζουμε!


Οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουμε:

Σε περίπτωση, που ακυρώσουμε το εισιτήριό μας, τουλάχιστον 8 ώρες, πριν την αναχώρηση του λεωφορείου, δικαιούμαστε επιστροφή του 70% της τιμής του εισιτηρίου. 

Σε περίπτωση, που η ακύρωση γίνει, μέσα στις 8 προηγούμενες, από την αναχώρηση, ώρες, δικαιούμαστε επιστροφή του 50% της τιμής του εισιτηρίου.

Εάν το επιθυμούμε, μπορούμε, αντί να ακυρώσουμε ένα εισιτήριο, πριν την αναχώρηση του λεωφορείου, να αλλάξουμε ημερομηνία ταξιδιού ή να το μεταβιβάσουμε, σε άλλον, χωρίς επιβάρυνση. Σε αυτήν την περίπτωση, πρέπει να υπάρχει θεώρηση του εισιτηρίου.

Εάν χαθούν οι αποσκευές μας, δικαιούμαστε αποζημίωση τουλάχιστον 30 ευρώ. Σε παλαιότερη καταγγελία καταναλωτή, στο ΚΕ.Π.ΚΑ., για απώλεια αποσκευών, η αποζημίωση, που δόθηκε, για μια ολόκληρη βαλίτσα, που περιείχε αντικείμενα αξίας, άνω των 1500 ευρώ, ήταν μόνον 30 ευρώ. Η δικαιολογία του ΚΤΕΛ ότι ο καταναλωτής δεν πέρασε τις αποσκευές του, από αρμόδιο υπάλληλο, για τη ζύγιση και την τοποθέτηση, σε αυτές, καρτέλα αποσκευών (ένα τμήμα της οποίας επικολλάται στην αποσκευή και ένα παραδίδεται στον επιβάτη), όπως όφειλε, για αυτό και δεν υπήρχε κάποιο αποδεικτικό στοιχείο, για την πιστοποίηση των αποσκευών του. Για αυτό, προσοχή, στις αποσκευές μας, σε κάθε στάση του λεωφορείου. Δεν τοποθετούμε, σε αυτές, πολύτιμα αντικείμενα. Αυτά τα παίρνουμε, μαζί μας, στις χειραποσκευές μας. 

Εάν χαθούν ασυνόδευτα μικροδέματα, δικαιούμαστε αποζημίωση τουλάχιστον 15 ευρώ.

Εάν το λεωφορείο δε μας παραλάβει, από αφετηρία ή προκαθορισμένη στάση, ενώ εμείς βρισκόμασταν έγκαιρα, εκεί, δικαιούμαστε αποζημίωση το τριπλάσιο της αξίας του εισιτηρίου.

Για παράπονα – καταγγελίες, για τα λεωφορεία ΚΤΕΛ, μπορούμε να απευθυνθούμε:

Στην υπηρεσία μεταφορών και επικοινωνιών της Νομαρχίας της έδρας του συγκοινωνιακού φορέα.

Στο ΚΕ.Π.ΚΑ., στο γραφείο καταγγελιών του ΚΕ.Π.ΚΑ., στο τμήμα εξυπηρέτησης Καταναλωτών: τηλ. 2310 233.333, ώρες 09:00 – 14:30.

Το ΚΕ.Π.ΚΑ. δεν είναι ικανοποιημένο, από τα δικαιώματα των καταναλωτών – επιβατών λεωφορείων. Ζητούμε, από το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, να τροποποιήσει και τους δυο Χ.Υ.Κ. (Ο.Σ.Ε. και Κ.Τ.Ε.Λ.)

Πηγή: ΚΕ.Π.ΚΑ. - Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, Τηλ.: 2310233333 – 2310269449 – Κέντρο Εξυπηρέτησης Καταναλωτών: 801-11-17200, www.kepka.org

Ένα portal γεμάτο ταξίδια! Διαβάστε αφιερώματα, ανακαλύψτε προσφορές και κάνετε κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων & ξενοδοχείων μέσα από τις καλύτερες προτάσεις διακοπών!

-----------------------------------------------

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στο website με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του διαχειριστή του portal www.travelpassion.gr